PENJARA HEDRAQIL ~ Qays Rico


PRE ORDER
PENJARA HEDRAQIL 
HARGA: RM38 SM| RM45 SS INC POS
*COMBO GOJES , COMBO SPICY, HARGA REFER PADA POSTER *
#SinopsisKeluaranJan2019
==============
Pabila cinta mengungguli carta hati, kematian itu satu penyeksaan separuh mati. Kehilangan isteri dan zuriat pertama yang masih belum sempat menjengah dunia memberikan satu tamparan yang maha hebat buat Hedraqil. Dia hidup dalam halusinasi yang diciptanya sendiri.


“Hedra berbual dengan siapa tu?”- Hessa



“Berbual dengan isteri Hedra, kak long.”- Hedraqil



Hessa terpempan. Acap kali dia ingatkan yang Yasmin Jannah sudah lama meninggal dunia, Hedraqil masih tetap begitu. Hessa lelah. Kelak sampai bila Hedraqil hendak hidup dalam bayang-bayangnya sendiri? Takdir Allah itu rupa-rupanya cukup indah. Ada yang kata, dalam dunia ni pasti ada tujuh wajah yang hampir serupa. Dan Adelia Khadeeja salah seorang daripadanya. Kalau Hessa sendiri tersentak melihat serabut wajah milik Adelia, apatah lagi seorang Hedraqil. Malangnya, hati Hedraqil seakan-akan keras hendak menerima insan lain di dalam hidupnya lagi.



“Boleh Adel tolong saya?” - Hessa



“Tolong apa, Dr?” - Adelia



“Tolong rawat hati adik saya. He needs you.” - Hessa



Adelia tak pernah menyangka permintaan berat sebegitu akan terbit daripada bibir pensyarahnya sendiri. Mulut ingin menolak, saat hati mula terpaut rasa cinta, jiwa lemah untuk memberontak. Sudahnya Adelia akur, Hedraqil perlu dibantu.



“Aku tak perlukan perempuan macam kau untuk gantikan tempat isteri aku. Kau pun sama macam kak long. Isteri dan anak aku belum mati lagi!” - Hedraqil



“Nak saya tunjukkan pusara mereka?” - Adelia



Diamnya Hedraqil buat Adelia mengerti. Hakikatnya, jiwa lelaki itu sebenarnya sedang dibunuh perlahan-lahan. Lantaran itu Adelia nekad, apa sekalipun yang terjadi dia akan kembalikan seorang Hedraqil yang dulu.



“Jangan sesekali cuba untuk masuk ke dalam hidup aku, Adel.” - Hedraqil



“Kalau Adel nak masuk juga?” - Adelia



“Then, I will make your life a living hell. Jangan cakap aku tak pernah ingatkan kau, Adel. - Hedraqil



Masuk ke dalam hidup Hedraqil, tak ubah seperti Adelia serahkan diri untuk dipenjarakan lelaki itu. Maki-hamun? Itu sudah biasa. Sepak-terajang? Sesekali ada juga tersasar menyentuh batang tubuhnya. Namun cekal itu perlu. Saat pengorbanan mula menjadi pilihan.



NOTE: Stay tuned. Gerenti best! đź¤“



No comments:

Post a Comment