ADYA: ONE MORE TIME


PRE ORDER
ADYA: ONE MORE TIME
HARGA: RM40 SM| RM47 SS INC POS
*COMBO GOJES , COMBO SPICY, HARGA REFER PADA POSTER *


================
Manusia hanya akan berubah kerana kisah silamnya. Kenangan yang cukup pahit mengubah diri seorang Adya Carissa. Sopan, pemalu dan lemah-lembut? Itu diri Adya yang dahulu. Takdir memaksa Adya memilih laluan gelap untuk meneruskan kehidupannya.

Hari ni hari terakhir awak bekerja dekat sini. - Hezal

Arahan yang cukup membuatkan jantung Adya terhempas ke lantai. Dia dipecat? Tapi atas dasar apa? Jika benar sebaris ayat itu meniti dari bibir Hezal, di mana lagi dia mampu untuk mencari rezeki demi sesuap nasi? Paling menakutkan Adya, bagaimana dia hendak berdepan dengan kekejaman seorang lelaki bernama Arman?

Tapi kenapa tuan nak pecat saya? - Adya

Suara Adya bergetar mengajukan pertanyaan. Jawapan yang Adya nantikan, hampa tatkala Hezal ajukan pula dia dengan soalan yang langsung tak tercapai dek akal.

Saya pernah cakap ke yang awak ni penting dalam hidup saya, Adya? - Hezal

Apa maksud tuan tanya saya macam tu? - Adya

Did I ever say that? - Hezal

Yang benar, kenyataan sebegitu tidak pernah terbit dari bibir Hezal. Hezal senyum sinis melihat gelengan Adya. Melangkah setapak, bengis sepasang mata menatap pandangan Adya.

Jadi tolong sedar diri, taraf awak dan saya tak sama. Pack your things and get out from here, Adya Carissa. - Hezal

Puas Adya merayu, Hezal langsung tak hiraukan. Malah semakin koyak-rabak sekeping hatinya dilapah-lapah. Ugutan Arman pula membuatkan Adya tersepit. Lalu Adya pasrah, inilah takdirnya.

Long, malam ni aku balik lambat sikit. Ada hal. - Hadif Aryan

Kali ni perempuan mana pula yang kau angkut? - Hezal

Belum sempat Hadif hendak menjawab, susuk tubuh yang muncul di antara mereka membuatkan Hezal nyaris kehilangan oksigen.

You kenal dia ke, Hezal? - Haura

Perempuan macam tu, takkanlah I kenal? Kalau Hadif logiklah. Dia kan memang suka angkut perempuan lorong. - Hezal

Demi menjaga air muka sendiri, Hezal punahkan maruah Adya berulang-kali. Hinggalah kekesalan itu mula datang mengetuk ruang hati.

Perlu ke awak jadi macam ni semata-mata kerana saya, Adya Carissa? - Hezal

Menoleh, pandangan beku Adya lemparkan.

Sebab kau yang buat aku pilih jalan yang begini. Kenapa, kau dah mula rasa menyesal?- Adya.

Terkedu. Menjerut rasa. Kelak beban perasaan ini sampai bila-bila akan tergalas pada bahu dia. Salah dia kah?

Note: Stay tuned. ♥️

No comments:

Post a Comment