LELAKI TERAKHIR

LELAKI TERAKHIR
harga rm20 SM / RM24 SS
+ postage rm8 SM/SS
Lisa yang seperti orang hilang akal lagaknya langsung tidak mengendahkan arahan Ammar. Lantas dia berjalan kembali menuju ke arah kumpulan orang ramai untuk meneruskan tariannya. Ammar yang mengekori Monalisa dari arah belakang tiba-tiba langkahnya di halang oleh lelaki yang menari bersama Monalisa sebentar tadi.
“Eh brader!! Rilek la. Gua baru nak layan minah tu. Lu ni potong stim la!!! Gua ingat gua baru nak angkut dia malam ni.”
“Angkut kepala bapak kau!!!” lantas Ammar menghadiahkan tumbukan sulungnya pantas mengenai bahagian muka lelaki tersebut sehinga berdarah. Dan belum sempat lelaki tersebut membalas tumbukan Ammar, sepantas kilat Ammar mengacukan pistol yang sedari tadi berada di dalam begnya sandangnya.
“Apa ni brader!! Rilek la. Takkan sampai macam ni kot.” Pucat muka lelaki tersebut lantaran mukanya di acukan pistol oleh Ammar.
“Kau ingat minah tu sapa?? Pelacur?? Bohsia??? Silap banyak brader. Lu memang tempah maut malam ni.”
“Ammar!!!!” jeritan Monalisa dari arah belakang mematikan tindakan Ammar dari terus melepaskan tembakan terus ke arah lelaki tersebut. Orang ramai pula berlari menyelamatkan diri sebaik melihat pergaduhan antara Ammar dengan lelaki tersebut.
“Kau dah gila ker???”
“Ye memang aku dah gila. Dah!!! kau pergi balik sekarang!! Urusan aku belum selesai.”
“Sudahlah tu!!! Jom balik. Aku takkan balik tanpa kau!!”
Sepantas kilat Monalisa merentap pergelangan tangan Ammar lalu terus berlalu pergi menuju ke arah pintu keluar.
“Lisa tunggu Lisa!!!!” Ammar mempercepatkan langkah kakinya mengejar Monalisa yang jauh meninggalkannya di belakang.
Monalisa langsung tidak mengendahkan panggilan Ammar. Entah mengapa saat itu dia seperti jauh hati dengan tindakan Ammar. Saat Monalisa melangkah masuk ke dalam perut kereta Mini Copper berwarna merah miliknya, sempat Ammar menghentikan Monalisa dari terus masuk ke dalam dengan memegang pintu sebelem sempat ditutup oleh Monalisa.
“Kau dah kenapa Am??” bentak Monalisa.
“Kau jangan tanya kenapa dengan aku Lisa, kau tanya apa yang dah jadi dengan diri kau tu.” Tegas Ammar membalas. Direnung akannya anak mata Monalisa yang kelihatan mulai merah berair menahan diri dari terus menangis.
“Kenapa??? Apa yang tak kena dengan diri aku ni??”
“Kau dah banyak berubah Lisa. Dulu kau tak semurah macam ni. Macam mana kau boleh semudah itu membiarkan lelaki tadi menyentuh kau.”
“Habis tu apa kaitan dengan kau. Cemburu???” duga Monalisa.
Ammar hanya mampu mendiamkan dirinya. Direnung sepasang anak mata di hadapannya itu.

No comments:

Post a Comment