Cikgu Kan Kugari hatimu ~ Sophilea

HARGA RM25.00 SEM / RM28.00 SS
poslaju RM8.00 SEM / RM12.00 SS
Blurb : 

Bagaimana harus kugapai nadi awan andai…
Angin pun tak mampu kudengar bisikan nafasnya 



Fahri dan rania dipertemukan di daerah Tapah bila Rania menjadi guru dan fahri pegawai polis disitu. pertama kali pandang Fahri hati rania sudah dup dap dup dap. meski hatinya pernah disakiti oleh Nazir, ditinggalkan di hari pernikahan kerana nazir memiluh Yasmin tapi dia yakin dengan ketentuan Tuhan. perbagai perkara dilakukan untuk memikat hati Tuan isnpektor Fahri Rakib. sampai dia ke balai polis buat laporan hatinya dicuri fahri. fahri juga menyimpan perasaan pada Rania cuma segan untuk meluahjan.“Em, agak-agaklah kan bila pulak saya boleh ambil kesempatan pada bakal isteri saya ini?”
Soalan maut Fahri bagi. Terkedu sekejap Rania Alisa.
“Dah kahwin esok tak payah ambil kesempatan , sebat je apa yang dapat.”
Fahri ketawa. Rania.. Rania cikgu yang perangainya sedikit anak-anak. 
“Em, bila pulak Tuan Fahri nak kahwin dengan saya?”
Fahri lemparkan pandangannya pada orang yang lalu lalang di gerai bawah pokok ini. 
“Kahwin tu senang dibibir tapi bukan mudah di hati. Sungguh ke saya yang cikgu Rania pilih?”
Rania angguk.
“Tuan belum yakin untuk letakkan saya dalam hati Tuan?”
Fahri angguk.
“Keyakinan tu ada cuma semangat tak kuat.
nazir kembali bila hubungannya bersama yasmin tidak menjadi. cuba kembali merebut hati rania sehingga melakukan perkara yang di luar kawalan. rania ditahan polis atas tuduhan cuba mencederakan nazir. fahri serba salah diantara kasih dan tanggungjawab yang terpikul. hati rania disakiti lagi. kerana permintaan ayahnya pernikahan diteruskan. sehingga rania akhirnya memaafkan fahri. saat mengulit bahagia yasmin muncul merosakkan segaanya. menebarkan fitnah tentang hubungannya dengan fahri rakib. rania bawa diri. dua tahun mengubat luka di hati. namun akhirnya dia dan fahri bertemu lagi. “Dua tahun bukan mudah untuk saya tempuh hidup seorang diri dalam rindu saya yang selautan dalam cinta saya yang menggunung pada Rania Alisa. Sudah terubatkah hati Rania? Bertahun cukuplah hukuman yang Nia kenakan pada saya. Saya tak mampu lagi untuk jalani hukuman ini.”
atau
WhatsApp 018-9666752

No comments:

Post a Comment