Lelaki Sehebat Dia ~ ban berahim

RM45 SEM / RM48.00 SS 
termasuk postge

email mybizsantaishop / whatsapp 010-4398892

LELAKI SEHEBAT DIA (Siapa kata lelaki kampung tak hebat?)
****
Keen mengalah. Buka pintu. Ambil telefon dan tutup semula pintu bilik air. Dia duduk di atas bangku plastik warna merah jambu. Bangku yang digunakan mengalas punggung kalau dia melayan hayunan menggaras jeans-jeans-nya.

“Beritahu aku, kenapa?” Suara Baim jelas. Setelah Keen memanggil semula.
“Iqbal.” Keen jawab sepatah.
“Iqbal buat apa dengan kau? Dia buat apa? Cuba kau cakap? Biar aku letupkan muka dia!” Suara Baim menggema. Keen terperanjat. Nyaris tak dilepaskannya telefon ke dalam lubang jamban.
“Tak buat apa-apa…” Keen jawab. Terdengar lafaz syukur bertalu dari bibir Baim.
“Keen. Aku tak nak tahu apa yang Iqbal buat kat kau. Tapi ini soalan aku kali terakhir. Aku takkan tanya lagi.” Suara Baim merendah. Suara orang yang dah nak berhenti berharap. Nak mengharapkan apa lagi kalau satu-persatu kawan-kawan Keen tak lagi bersama dalam senang mahupun susah.
“Ya. Keen sudi kahwin dengan kau.” Keen jawab antara dengar dengan tidak. Malas dah nak dengar soalan Baim tu.
“Eh… aku bukan nak tanya tu…” Baim terkekeh-kekeh. Dah tak boleh control perasaan. Memang rasa nak melompat tinggi cecah kipas siling.
“Habis tu kau nak tanya apa?” Keen mengukir senyum. Rasa nyaman berlagu di dalam dada. Rasa indah tiba-tiba berarak datang. Macam ni ya perasaannya bila cinta berlagu dengan sendirinya. Lirik dan melodi yang tak dirancang atau dicipta.
“Aku nak tanya. Bersanding nanti nak pakai baju warna apa?” Baim tutup mulut. Nampak sangat dah habis modal nak mengayat. Nak buat macam mana. Stok ayatnya dah habis berterabur sebaik dengar kata setuju dari mulut Keen tadi.
“Tak payahlah nak bersanding-sanding. Keen bukannya ratu cantik nak ditayang-tayang satu alam!” Acheh! Punyalah Keen merendah diri. Perasaan berbunga terus berkembang dan berkembang bertingkat-tingkat.
“Memanglah bukan ratu cantik pun. Tapi cantik kat mata aku, macam bidadari. Tu yang aku tunggu jugak…”

No comments:

Post a Comment