Gelora

READY STOK TERHAD
GELORA
RM35 termasuk postage

Siapa kata Arif tak gedik... #gelora “Wow!” Mak Pah buat pula scrub dia sendiri dari ramuan tradisional. Aku dipaksa berkemban dengan tuala dan berbaring di atas sehelai kain batik. Adoii, ada-ada sajalah Mak Pah ni. Sambil terkumat kamit, Mak Pah menyapukan ramuan beras pulut goreng yang telah siap ditumbuk halus dan dicampur dengan beberapa ramuan herba tradisi ke tubuh ku. Puas aku sendawa bila Mak pah menggosok seluruh tubuh ku dengan ramuan scrub buatannya. Dengan jari yang merah dan bercorak indah, di lulur pula seluruh tubuh seperti puteri jawa zaman dahulu kala,aku rasa macam puteri raja zaman dahulu. Aku melayan Mak Pah berbual. “Halus kulit Ayrish ni, tak susah nak rawat. Kalau tak payah lulur dan spa pun masih halus dan gebu.” Mak Pah menggosok-gosok bahagian lengan dan badan aku.Sementara anak saudaranya pula, menggosok bahagian kaki sehingga ke paha. “Baju Rif mana Mak Pah?” Tiba-tiba Arif muncul di hadapan pintu bilik Mak Pah. Aku rasa macam kena sengat lipan! Mengelupur aku cuba bangun. Namun cepat-cepat pula kaki aku dipegang. Aku tutup bahagian dada, paha aku pula yang terdedah. Aku tutup paha, dada aku pula macam nak tersembul. “Ehhh…ehhh!” Aku dan anak saudara Mak Pah hampir menjerit. Mata Arif terpaku memandang aku. Dia macam terjumpa berlian selonggok. Sebijik macam tenuk! “Heh! Kenapa masuk tempat orang perempuan ni!!” Mak Pah menyergah Arif. Arif segera mengalihkan pandangannya. “Sorry, sorry…. Arif tak tahu Ayrish ada kat bilik ni.” Suara Arif kedengaran macam ketawa dari luar pintu bilik. Grrr… aku rasa nak cakar muka Mak Pah, lain kali kunci dululah pintu.

No comments:

Post a Comment