GENG TADARUS MAK JAH ~ SYAMNURIEZMIL

RM 20 (SEM) // RM23 (SS) 
POSTAGE RM7/RM11
Tak rugilah percintaan putus di tengah jalan… kalau kita reda dengan ketentuan yang sudah ditakdirkan. Allah akan gantikan kekecewaan kita dengan sesuatu yang kita sendiri tak jangka.
Memang tak jangka betul lah… gara-gara mak suruh vakum permaidani, ada empat orang mak cik dari geng tadarus mak bertanyakan tentang aku untuk anak mereka. Empat orang tu pula lengkap dengan empat ciri utama dalam Islam untuk mencari calon isteri. Ada yang kaya, ada yang cantik, ada yang datang dari keturunan yang baik-baik dan juga yang beragama. 

Dalam empat calon tersebut, salah satunya, merupakan calon pilihan mak. Sekiranya, aku tak membuat pilihan sehingga berakhirnya bulan Ramadan, mak akan pinangkan calon pilihan dia.

Masalahnya... belum sempat aku nak buat pilihan, empat calon dah jadi lima calon. Laila, kekasih lama kembali semula. Cabaran untuk membuat pilihan semakin sukar apabila aku bertemu dengan Yara. .
.
“Okeylah... kalau jatuh kat jalan, mangkit sendiri naaa...”
“Tapi, kalau jatuh kat cinta... lagu mana pula?” .
.
Gara-gara Yara, aku menolak semua calon termasuk Laila. Aku dapat rasakan Yara itulah jodoh aku sebenarnya. Tetapi, belum sempat untuk aku tahu siapa Yara dan calon pilihan aku kepada mak... mak terkena serangan jantung. .
.
“Mak bagi hang klu... hat yang selamatkan mak hang tu... calon menantu mak.” .
.
Terpaksalah aku lupakan Yara dan memilih calon pilihan mak. Kerana calon pilihan mak tu... telah menyelamatkan mak aku, syurga aku. .
.
“Sesiapa yang membuat ibu dan bapanya gembira (memberi keredaan), maka sesungguhnya ia mendapat reda Allah s.w.t”. (Hadis Riwayat Bukhari)

Tetapi, bahagiakah aku kalau aku reda?
WhatsApp 018-9666752atau
 KLIK SINI UTK ORDER FORM

No comments:

Post a Comment