MISS REPORTER VS MR MILLIONAIRE

Cetakan baru MISS REPORTER VS MR MILLIONAIRE 
RM38 SM / RM40 SS
termasuk postage

“Here it is, Mr. Amril.” Mr. Chong dtg smula dgn dua beg plastik brwrna putih di tangan.Am mngeluarkn kad dri dlm dompet Pradanya.Dompet sama yg aku nmpk swktu kami brdua brbincang dlm bilik pjabatnya minggu lalu.Tak psti pula sama ada ia kad debit atau kredit.
Hmm,tak kisahlh.Dia byk duit.Tdk kira brpa byk kali pn dia swipe kad itu,esok² prtmbahn postitif juga.Slesai brurusniaga,mreka skali lagi brsalaman & kami kluar dri kedai trsebut.
“Nah.” Am hulur sbuah beg itu dkt aku.Trpinga aku dibuatnya. “Kali ni aku blanja kau.Kau dh blanja aku aiskrim,Hundred Plus & ayam goreng Suharti, kan? So, this time round, biar aku blanja kau plak.”
“Eh,tkpe.Sy okey kot.Sy blanja bknnya nk mintk bos bls pn,” aku ckp jujur.Hmm,sparuh jujur sbnrnya.
Yeah,aku tahu sblum ini aku prnh ckp nk claim dkt company.Dan asyik mrungut bila dia minta aku kluarkn duit belanja dia.Tpi aku tk brmksud nk dia bls blk dgn ssuatu yg mahal.Belanja mkn pn dh lbih dri ckup kut.Agak mnakutkn juga bila Mr. Millionaire tetiba belanja.Skali belanja mahal trus pula tu.Ada mksud apa² ke? Aku pula yg risau & mula brfikirn negatif.
“No, Arisa.Aku dh belikn utk kau.Nk tk nk,kau kena ambl jgk.Lgipn,kau dh susah pyh ikut aku htr flyers ke mailbox org hri ni.Ni sbgai pnghrgaan aku kt kau.”
“Eh,tkpe.Sy okey, bos.Serious no.No...” Aku tolak serius.
Bknnya apa.Aku jenis tak pkai jam.Jam tu aku nk buat apa plak?
“Arisa...” Pnggilnya keras. “Aku kira smpai tiga aje.” Hish,mcm cikgu sekolah rendah aku pula main kira².Nk tak nk,akhirnya,aku ambil juga.
“Thank you.”
“Welcome,” blsnya mmakai jam tangan Patek Phillipe.Jam tangan Rolex dia sudah simpn dlm bekas & msukkn ke dlm dashboard kereta.
“Buka & tgklh,” suruhnya bila perasan aku asyik mmandang dia mnukar jam tangan.
“Err,sy sbnrnya jenis tak pakai jam...” kn dh tk brguna jam tangan yg kau beri ni,bisikku dlm hti.
“Kau ni bkn jenis sukan.Bkn jgk jenis pkai jam.Kau jenis apa sbnrnya?” Am mnyoal apabila keretanya sudah kluar dri petak parkir.Trgelak aku dgr soalan dia.Bila dia ckp mcm itu,barulh aku perasan aku ini jenis apa aku sndiri tk tahu
atau
WhatsApp 018-9666752

No comments:

Post a Comment