WISHLIST ~ SYAMNURIEZMIL

HARGA RM28 SEM / RM29 SS
"Caramel macchiato frappuchino."

"Nak extra karamel?"

"Tak nak."

"Nama cik?"

"Hmmm... tulis nama Awek Cun."

Barista yang ambil pesanan aku tu tersenyum. Aku tersengih. Awek Cun laaa sangat. Jangan macam-macam, hari ni awek cun mood tak berapa nak betul. Maklumlah nampak hantu. Aku tunggu setelah buat bayaran. Panas hari ni... ingat dapat frappuchino... sejuk anak tekak.

Tak sampai sepuluh saat tunggu...

Siap dah air aku...

Terus aku capai tanpa melihat nama yang tertera atas cawan. Dahaga punya pasal, aku hirup dah sesuku cawan. Belum sempat keluar kedai pun.

Sekali...

"Siapaaa Awek Cun?"

Langkah aku terhenti.

Terus aku menoleh... "Errr saya."

Mengaku sajalah... walaupun tak cun.

"Cik ambil air encik ni. Ni air minum cik."

Dan aku...

Alamakkk!!!

Patutlah cepat siap, rupanya salah ambil air. Aku terambil air orang. Masalahnya, aku dah sesuku minum dah ni. Takkan nak pulang balik?

Aku memegang air yang sepatutnya menjadi air aku. “Err... saya bayarkan yang baru? Sebab saya dah terminum ni. Saya ambil juga yang ini.”

Mamat itu... menoleh memandang aku, tersenyum. Aku? Tersentak.

Eh... Umair Wajdi lagi?

Sahih, aku dah gila ni. Habis semua orang aku tengok, semua macam Umair Wajdi. Terus aku mengucap panjang.

“Hantu betul Umair ni kannnn.... orang nak minum kopi, dia pun nak minum kopi.”

Aku dah menepuk dahi. Aku ingatkan di hadapan aku tu, hanyalah khayalan aku. Tapi, dengan selamba... mamat itu mengambil air Awek Cun itu daripada tangan aku.

"Tak apa... jangan rasa bersalah. Biar saya jadi Awek Cun hari ni."

Aku...

Tersentak.

Serius...

Macam Umair Wajdi, tapi...
WhatsApp 018-9666752
atau
 KLIK SINI UTK ORDER FORM

No comments:

Post a Comment