KERANA PEREMPUAN ITU ~ ZAHIRAH RAMSA

READY STOK - TERHAD
Based On True Story..

HARGA RM50.00 SEM / RM55.00 SS
termasuk postage
Kisah pergolakan rumah tangga Salwa yang berada di nyawa terakhir sebuah penceraian. Percintaan Salwa dan Rizmy bakal berkubur dek kehadiran orang ketiga bernama Anita.



Rizmy : Dear, abang sayangkan dear. Puasa dan raya dah nak dekat, kita nak beraya sama-sama. Beraya dengan anak-anak.



Salwa jadi geram. Nak balas ke tak nak balas. Hatinya jadi pedih sangat pedih terseksa. Kalau tak balaskan nanti cakap apa, kalau balas pula nanti fikir apa? Serba salah jadinya.



Salwa : Pergilah beraya dengan betina sundal tu, kata dah menikah. Kau kahwin dengan pelacur yang aku benci seumur hidup.



Rizmy : Dear, jangan macam ni, abang memang sayangkan dear, puasa dan raya dah nak dekat ni.


Salwa : Kan aku dah kata, pergilah hidup dengan betina tu.

Rizmy : Disebabkan dear halau dan cabar abang, maka abang nikah.
***
“Wife I tak pandai layan I. Serius I kesal.” Rizmy membuka keaiban isteri sendiri.
“I boleh layan you sayang… I turuti segala kemahuan you…” Bisik Anita.
***
“Mana you hilang, sayang?”
“I ada, cuma busy. Kan setiap minggu kita selalu aje jumpa…”
“Memang tapi tak sama macam sekarang.” Bibir Rizmy pantas 
mendarat di leher Anita. Dikucup-kucup nikmat.
“You... sabar okay…”
“Sejak bila you tahu bersabar ni?” Soal Rizmy lagi.
“Ni…” Anita ambil sesuatu di dalam tas tangannya. Lalu dihulurkan pada Rizmy.
“Apa ni?”
“Macam selalu la…”
“Kalau tak guna ni tak boleh ke?”
“Bukan tak boleh cuma kurang syok…” Pujuk Anita.
***
Hubungan intim Rizmy bersama Anita menggegarkan jiwa seorang isteri. Salwa ditipu bulat-bulat namun digagahi untuk melangkah ke arah bahagia demi membesarkan anak-anak.

Mampukah Salwa melayari bahtera kehidupan tanpa insan bergelar suami tatkala lelaki itu berseronok di luar sana?


*antara Review*
OCTOBER FIGHT & TRAGEDY 3

MUKASURAT : 399

Olahan dari kisah benar dan berjaya membuatkan saya tidak henti membaca, nak tau kisah selanjutnya. Gaya penceritaan yang mudah difahami & tidak melalut. Cuma, masalah typo tetap menjadi, menyukarkan & memperlahankan pembacaan pembaca.

Mengisahkan Salwa yang sering dimaki hamun & ditinggalkan oleh suaminya, Rizmy. Mereka tinggal di rumah ibu bapa Salwa. Kisah bermula apabila Rizmy mula kenal dengan Anita yang menggodanya. Rizmy pada mulanya bersama dengan Anita adalah disebabkan untuk mencemburukan Salwa tetapi gagal.

Rizmy & Anita semakin hari semakin ligat berzina dari siang sampai ke malam sampai siang balik. Projek zina ini, dapat dihidu oleh Salwa & Ismael (kawan Rizmy). Salwa cuba menyerang Anita di Bazzar Uptown tetapi dihalang oleh Rizmy. 

Masalah demi masalah timbul. Dengan Mariam (ibu Salwa) yang pengsan(tidak diketahui punca) & anaknya Ainn yang mengalami tumor otak tahap 2. Tapi kuasa Tuhan, keduanya selamat.

Akhirnya, dengan bantuan rakan & saudara, Salwa berbahagia dinikahkan dengan Doktor Shahrul (doktor yang merawat ibu & anaknya) selepas Rizmy gila & melepaskan Salwa dengan talak tiga. 



WhatsApp 010-4398892

No comments:

Post a Comment