REBAH DI TIRAI CINTA ~ SITI KHADIJAH





READY STOCK 
LIMITED EDITION
HANYA DI JUAL ONLINE SAHAJA. STOCK TERHAD
Antara review dari pembaca. Dapatkan sebelum kehabisan.
HARGA RM48.00 SEM / RM55.00 SS
termasuk postage

SINOPSIS:

AKIBAT kecewa pada cinta yang tidak kesampaian, Indra Syahid mengambil keputusan untuk berhijrah. Dia tidak sanggup melihat cinta hatinya menjadi milik lelaki lain yang merupakan kawan baiknya sendiri. Disebabkan luka yang masih bernanah, Syahid pergi membawa diri.
Pertemuan dengan Haji Azhar telah mengubah hidup Syahid daripada seorang nelayan yang tinggal di kampung terpencil, kini dia mendapat nafas baru dalam hidup. Namun, kehadiran anak gadis Haji Azhar begitu menguji kesabarannya sebagai lelaki.
“Kau siapa nak ajar aku? Kau pun kuli waled aku ada hati nak ajar aku pulak? Oh, aku lupa kau kan lelaki yang baik, sopan-santun, berbudi- bahasa tetapi sebenarnya kau ni tak ubah macam parasit. Kau tahu tak apa tu parasit? Oh, aku lupa lagi, kau ni budak kampung je. Budak kampung manalah tahu erti parasit kan?” – LAILA IBTISAM
Bagi Laila Ibtisam, kehadiran Syahid sedikit sebanyak menganggu-gugat hidupnya. Dia bimbang jika perhatian Haji Azhar teralih pada lelaki itu pula. Sikapnya yang kasar dan mementingkan diri sendiri menyebabkan dia dihumban ke dalam dilema. Harta Haji Azhar ataupun berkahwin dengan Datuk Hasyim yang ternyata jauh berusia daripadanya. Jika dia memilih untuk berkahwin dengan Datuk Hasyim, maka dia akan kehilangan segala harta Haji Azhar. Tetapi jika dia menginginkan harta Haji Azhar, dia perlu menerima Syahid sebagai suami.
“Walaupun saya ni mamat kampung yang kolot, tapi taste saya tinggi. Kalau setakat Cik Laila ni beli satu percuma satu pun saya tak nak!”- INDRA SHAHID
Demi harta dan kekayaan yang dijanjikan, akhirnya Laila menerima Syahid sebagai suami tetapi sikapnya yang angkuh sukar untuk dikikis. Hanya pertengkaran dan pertelingkahan yang mewarnai hubungan mereka tetapi setiap usikan Syahid sedikit sebanyak menyentuh hati Laila yang keras bagaikan tembok batu.
“Dan aku takkan sesekali putus asa untuk tengok kau mengalah. Kau akan merana jika kau pilih untuk terus jadi suami aku!”- LAILA IBTISAM.
“Perkahwinan bukanlah satu kontrak yang ada tamat tempohnya sebab perkahwinan tu satu perjanjian hidup dan mati untuk kedua pasangan. Saya memang tak boleh bawa awak ke bulan tapi saya cuba bimbing awak hingga ke syurga”- INDRA SYAHID.
Antara kebencian, ego dan kasih-sayang manakah satu yang menjadi pilihan Laila? Adakah kasih yang dicurahkan oleh Syahid tidak mampu mengikis rasa sombong di hatinya? Adakah Syahid terus mengalah seperti yang diinginkan oleh wanita itu?


atau
WhatsApp 010-4398892

No comments:

Post a Comment